Trendy wnętrzarskie 2018/19. Czego szukaliśmy w wyszukiwarce?

Platforma sprzedażowa, Eporta opublikowała raport o tendencjach wnętrzarskich na podstawie danych wyszukiwania zebranych z ponad 80 krajów. Czego najchętniej szukaliśmy w wyszukiwarce? Które produkty zanotowały wzrost, a które spadek zainteresowania?

Eporta ustaliła kluczowe trendy wnętrzarskie, zwracając uwagę na rzeczywiste potrzeby konsumentów. Raport obejmuje nie tylko najchętniej wyszukiwane produkty, ale również kolory oraz materiały.

Zgodnie z raportem, największym zainteresowaniem w tym sezonie cieszą się efektowne żyrandole oraz duże lustra. Odnotowano również wzrost popularności puf i krzeseł barowych, co wskazuje na kontynuację trendu domu jako przestrzeni zachęcającej do spotkań z najbliższymi.

W kwestii materiałów i tkanin można zauważyć kilka zmian. Choć drewno nadal pozostaje najbardziej pożądanym materiałem, to teraz króluje w zdecydowanie ciemniejszych odcieniach (widoczne jest to szczególnie w jadalniach). Na popularności zyskały także miedziane dodatki oraz szkło i kryształy. Raport przedstawia jednak odwrót od bardzo modnych w zeszłym roku dwóch materiałów, a mianowicie marmuru oraz mosiądzu. Z listy najczęściej wyszukiwanych słów zniknął również beton, który do niedawna był kluczowym trendem.

Co natomiast dzieje się w kwestii kolorów? Tu bez zmian, czerwień pozostaje najpopularniejszą barwą, choć coraz częściej pojawiają się na pierwszym planie różne odcienie pomarańczy oraz żółci. W zestawieniu nie zabrakło również ciemniejszych, zdecydowanych kolorów, takich jak bordowy, granatowy czy matowa czerń, zarówno w przypadku dodatków, jak i tapet i dywanów.